torsdag den 19. april 2012
home hiver net-sejren i hus
Forbrugerne befinder sig bedst på home. dk. Det viser en ny brugertest af hjemmesiderne hos DanBolig, EDC og home, ifølge bladet Markedsføring
home.dk scorer højst på samtlige fem målepunkter i undersøgelsen, som er gennemført af analysevirksomheden Paso Research med analysekonceptet 110test.
"home er dermed en klar vinder af testen med 70 point på 110test indexet. EDC følger pænt med det meste af vejen og scorer 64 point i det samlede index, mens DanBolig må se sig henvist til sidstepladsen med 52 point," skriver Markedsføring.
I analysen skulle deltagerne blandt andet løse tre opgaver på hvert af de tre testede sites. Derefter blev de enkelte deltagere interviewet for at nå frem til en generel vurdering af de tre websites på en række centrale parametre.
Hans Trautner, der er marketingchef hos home, er naturligt nok rigtig godt tilfreds med resultatet.
"Det er meget positivt, og det svarer til de tal, vi selv får fra Gallup, hvor vi tester godt på både brandet og selve websitet," udtaler han til Markedsføring.
Han henviser i øvrigt til Danmarks officielle internetmåling fra FDIM, hvor home også klarer sig bedre end konkurrenterne. Både på antal besøg og antal sidevisninger.
Sådan er testen lavet
110test. com kombinerer de kvantitative og de kvalitative analyseformer til at teste web-og mobilsites.
Paneltesten er gennemført med et internetbaseret hjemmepanel med 100 respondenter fordelt over hele landet.
Brugervenlighedstesten med eyetracking er gennemført med 10 respondenter hos Paso Research i København.
Internetpanelet er bedt om at vurdere relevansen af ti opgaver.
Tre af de opgaver, der er relevante for flest personer, er udvalgt til testen.
Alle 110 respondenter har forsøgt at løse de tre opgaver på hver af de tre testede websites.
Det er de samme tre opgaver på hvert website.
De tre opgaver løses efter hinanden på hvert website. Efter opgaveløsningen bliver respondenterne bedt om at vurdere websitet på forskellige parametre.
Analyserne fra 110test.com udføres i Danmark af brugervenlighedseksperter fra Paso Research.
Analyserne gennemføres uopfordret.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar