mandag den 4. januar 2010

Deltag i vores fotokonkurrence



Her hos home Bøegh & Lausen har vi igangsat en fotokonkurrence, hvor du kan vinde flotte præmier ved at indsende dine egne billeder fra lokalområdet.

Gennem hele 2010 afholder vi en fotokonkurrence, hvor læserne kan deltage ved at indsende billeder fra deres lokalområde, som viser hvad der er særligt attraktivt. Om det er et foto af lille Ida i børnehaven, en frostklar dag i skoven eller en båd på fjorden er ikke afgørende. Men det er vigtigt, at du begrunder dit valg af motiv.
Både som ejendomsmæglere og beboere i et område har vi et tilhørsforhold. Men det er naturligvis meget individuelt, hvad der er afgørende for valg af område. Vi vil gerne vide lidt mere om, hvad der giver et område X-faktor for den enkelte boligejer. Derfor har vi lanceret fotokonkurrencen.

Jeg håber, at rigtig mange har lyst til at deltage i konkurrencen, og jeg glæder mig personligt meget til at se de mange billeder fra området - et område, jeg selv sætter meget højt.

Sådan deltager du
Du skal indsende dit/dine elektroniske billeder til:
502.marketing@home.dk

Skriv gerne et par ord om motivet. Husk også navn, adresse, mail og telefonnummer.

Præmier
Når året er gået kårer vi det bedste indsendte foto, og vinderen præmieres med et flot kamera. Desuden kårer vi hvert kvartal ”årstidens foto”, der præmieres med seks flasker god vin.

Hvem kan deltage?
Alle med bopæl i områderne omkring vores 13 forretninger kan deltage. Det vil sige at du kan deltage, hvis du bor i eller omkring Lyngby, Bagsværd, Søborg, Holte, Herlev, Ballerup, Farum, Birkerød, Værløse, Hillerød, Frederiksværk, Helsinge eller København City.

De bedste billeder vil jævnligt blive trykt i vores avis, homenyt, og fra februar vil du også på denne blog kunne se de fleste billeder.

BEMÆRK: Når du indsender billeder til konkurrencen, giver du samtidig tilladelse til, at vi må bruge dit/dine billeder og dit navn i markedsføringsøjemed.

2 kommentarer:

lb sagde ...

Hej Lone
Godt at indrage dine læsere aktivt med en fotokonkurrence, det vil mange sikkert deltage i, men du mangler nogle oplysninger der gør konkurrenceelementet tiltrækkende:
Hvor stort et beløb er der sat af til hvilke præmier?
Ud fra hvilke visuelle værdier bliver billederen bedømt, er det motiv eller fotostil der er tæller mest?
Kan et rigtigt godt foto af f.eks et grimt motiv (forfald, hundelort eller skrald i naturen) vinde?
Hvem er dommerene og hvilke visuelle kvalifikationer har de?
Hvorledes er de retslige forhold, hvis der f.eks indgår personer i motivet der senere modsætter sig offentliggørelse?
Laver du konkurrencen for at sparre på fotobudgettet til markedsføring?
Hvor meget kan sparres set i forhold til omkostninger med administration og præmiebeløb?
Venlig hilsen Lars Paarup, Birkerød

Lone Bøegh Henriksen sagde ...

Svar til Lars Paarup, Birkerød

Hej Lars
Tak for dit indlæg med spørgsmål til vores fotokonkurrence.
Lad mig med det samme slå fast, at vi håber rigtig mange ”amatørfotografer” vil deltage for at vise, hvad de synes, der er attraktivt i lige netop deres område.

Billederne vil blive bedømt af vores to grafikere samt den fotograf, vi har tilknyttet virksomheden – og jeg kan ikke på forhånd sige hvilke kriterier, der vil veje tungest i bedømmelsen. Det bliver et helhedsindtryk, især fordi langt de fleste billeder vil komme fra personer uden særlige foto-kompetencer. Så ja, et foto af for eksempel skrald i naturen kan sagtens vinde, hvis der knytter sig et vigtigt budskab til billedet.

Med hensyn til de retlige forhold vil jeg sige følgende: Billeder optaget frit synligt på offentlige steder kan vi uden problemer vise. Er et billede taget i en privat bolig eller lignende, vil vi gå ud fra, at fotografen har samtykke fra de medvirkende. Men er vi i tvivl, vil vi naturligvis vælge ikke at bringe billedet.

Præmiestørrelsen er på omkring 10.000 kroner samlet. Heraf cirka 7.000 kroner til hovedpræmien og omkring 750 kroner til hver af de fire vingaver. Såfremt der kommer rigtig mange gode billeder, vælger vi måske at forhøje præmiesummen og antallet af vingaver.

Til slut kan jeg fortælle, at vi IKKE laver konkurrencen for at spare i markedsføringsbudgettet. Det handler først og fremmest om at vise nogle af de mange positive sider af hverdagen i denne del af landet. Vise noget af det, der virker i folks dagligdag. Der er i forvejen masser af snak om det negative, dårlig kommunal økonomi, manglende trafikale løsninger, manglende idræts- og kultur-tilbud osv… Vi vil bare gerne være med til at henlede folks opmærksomhed på noget positivt.

Umiddelbart har vi ingen planer om at bruge billeder til anden markedsføring, end at bringe nogle af dem i vores avis og her på bloggen. Såfremt vi ønsker at bruge et billede til anden markedsføring – for eksempel en direct mail eller lignende – vil vi naturligvis kontakte fotografen og træffe aftale om vilkårene.

Lone